A munka otthon kezdődik. Össze kell gyűjteni minden fontos információt a felajánlásra kerülő termékkel, vagy szolgáltatással – mostantól nevezzük úgy Termék – kapcsolatban. Az üzletkötő szakemberekkel beszél telefonon és személyesen. Azonnal tudnia kell a választ a szakmai kérdésekre. Egyetlen pillanatra sem hiheti a vevő – mostantól Vevő -, hogy az üzletkötő nincs tisztában azzal, amit el akar adni.

Az információkat érdemes leírni, minél többet megtanulni, mert sokszor a gyors és frappáns válasz dönt a siker és a kudarc között. A Vevő ugyanis sohasem ér rá. Az a Vevő, aki nagyon sok figyelmet tud szánni minden ajánlatra, és ráér sokáig beszélgetni, valószínűleg nem túl sikeres vállalkozást vezet. Vele szerződni nagy kockázat, mert magával ránthat a szakadékba.

Tudni kell mindent a
Termékről
fajtáiról
méretválasztékáról
árairól
kedvezményeiről
a termelőeszközeinkről (gépek, berendezések típusa, tudása, kapacitása, bővíthetősége)
humán erőforrásainkról (munkatársak végzettsége, tudása, létszáma, bővíthetősége)
telephelyünkről (megközelíthetőség, parkolás, rakodás)

További felsorolás helyett: teljes körű ismeret szükséges.

Szedjük össze a referenciáinkat, eddigi sikereinket, hogy jobb benyomást kelthessünk.